Harry’s – de Netflix op scheergebied

Door: Rahim Nnafie

Er is Wilkinson en Gilette, maar wil je weer eens iets anders zonder er veel moeite voor te doen? Harry’s is een nieuw initiatief waar je maandelijks een nieuwe set scheermesjes en toebehoren krijgt opgestuurd zonder dat je er omkijken naar hebt. 

Echt Netflix-achtig? Soort van, maar je begrijpt de vergelijking. Maar voor een vast bedrag hoef je nooit meer de deur uit als je scheergel-, mesjes of after shave moisturizer op is. Andy Katz-Mayfield en Jeff Raide hadden er genoeg van dat we scheerproducten aanschaften die te duur waren. Harry’s is een samenwerking met Duitse ingenieurs die tientallen jaren ervaring hebben in het bewerken van hoogwaardig staal en chemici die voor high-end merken crèmes hebben ontwikkeld. De scheermesjes zijn minimalistisch en zonder nodeloze opsmuk. Ze worden geleverd met een set van drie scheerbladen van hoogwaardig staal. De schuimende scheergel die ze onlangs hebben toegevoegd aan hun assortiment bevat Marula olie, Aloë, komkommer en zoethout extract.

Je kunt een Harry’s scheerset kopen op de officiële website voor niet meer dan $15. Een abonnement waar je elke twee maanden een complete set krijgt kost $31. Geen topatleten die stiekem van je geld snoepen zoals bij andere merken. Is dit het einde van de populaire baard? Eén ding is zeker, het is betaalbaar, ziet er goed uit en lekker makkelijk.

Rahim Nnafie is blogger bij KISAMA en schrijft ook voor MADPAC. Je kunt hem hier volgen.