MADPAC interviewt Zach King

Je hebt vast wel eens een filmpje van ‘m gezien op Instagram. Internet- en social media-fenomeen Zach King heeft alleen al 21,7 miljoen volgers op Instagram en wij snappen wel waarom. Of hij nou goudvis-crackers verandert in echte goudvissen of mais in een nanoseconde omzet in popcorn, z’n illusies zijn waanzinnig. Zijn nieuwste samenwerking is met Dockers en wij spraken met 28-jarige internet-illusionist.

Volg MADPAC op Instagram voor een blik achter de schermen!!

Download hier de gratis MADPAC app voor iPhone en iPad!!

Waarom past de samenwerking met Dockers zo goed?
“Als ik een samenwerking begin met een merk, dan is het een voorwaarde dat ik het al in mijn dagelijks leven gebruik. Dockers droeg ik zelf al en het past ook bij mijn waarden, nieuwsgierigheid, verwondering en vernieuwing. Daarbij moeten ze ook content willen maken die dat uitstralen en niet enkel een product verkopen.”

Zie je jezelf meer als een filmmaker of als een illusionist?
“Als een filmmaker en een digitale illusionist. Mijn focus ligt vooral op het filmmaken, dat is waar ik van hou. Al van kinds af aan, zeven jaar was ik toen ik voor het eerst een videocamera kocht en films maakte met mijn zussen.”

Waar is die drang naar magie/illusies vandaan gekomen?
“Ik wilde onmogelijke dingen werkelijkheid maken en met alle digitale hulpmiddelen kun je dit heel makkelijk voor elkaar krijgen. Maar aan de andere kant oogt het wel als een klassieke goocheltruc. De korte clips waar ik dat voor het eerst probeerde werden een succes en ik volg nu nog steeds datzelfde pad.”

Speciale/visuele effecten zijn een groot onderdeel van je video’s, wie is hierbij een grote inspiratie voor je?
“Dan moet je eigenlijk teruggaan naar m’n middelbare school-tijd en Andrew Kramer online lessen gaf. Hij is een filmmaker die ik ging volgen omdat hij goed dingen kon uitleggen, maar ook grappig was. Dan pik je als leerling zoveel makkelijker iets op en ik vind dat meer docenten deze manier van lesgeven zouden moeten omarmen. Op die manier volg je een les van twee uur moeiteloos en vermaak je jezelf ook nog eens.”

Wat is één van je meest favoriete video’s?
“Eén van mijn favorieten is zonder twijfel als ik in mijn auto spring, omdat de sleutels nog binnen lagen. De video had een enorme energie en ook fysieke comedy.”

Had je ooit dit succes verwacht?
“Totaal niet! Ik herinner mij dat ik geschokt was toen mensen mij voor het eerst in het openbaar aanspraken en mij herkende van de video’s. Toen ik begon met m’n Vine-account herkende de kinderen van een high school vlakbij mij binnen een paar weken. Binnen no-time stonden ze constant aan de deur voor een selfie. Nu kan ik eindelijk niet meer de deur opendoen voor een pizza of uit eten gaan met mijn vrouw zonder dat ik word herkend. Het stoort mij niet, het hoort erbij en ik zie het ook als een eer.”

Wat heeft je werk je gebracht?
“Voldoening en lol in m’n werk. Om meer kun je niet vragen. Ik voel dat ik gemaakt ben om films te maken en verhalen te vertellen. Ik heb enorm veel gelukt gehad dat ik hier al vroeg achter ben gekomen en dat mijn ouders mij hierin altijd hebben gesteund. Dat is zeker een groot onderdeel geweest van mijn succes.”

Wat is iets technisch qua trucs dat je nog wilt doen, maar nog niet onder de knie hebt?
“Ik wil mijzelf laten verdwijnen in een spiegel, maar het wel 100 procent praktisch doen. Ik ben nog steeds bezig om dat probleem op te lossen, maar ik weet zeker dat er een manier moet zijn om het te doen.”

Wat zou je nog willen bereiken, wat is je ultieme doel?
“Ik ben nu bezig met korte films, televisie en een speelfilm. Ik ben ook bezig om mijn publiek te vergroten door meer op YouTube te doen en andere videoplatformen. Het is zoeken naar een balans om m’n fans genoeg video’s te geven, maar ook bezig te zijn met nieuwe dingen als tv en film.”

MADPAC interviewt Christian Bale

Door Jorrit Niels

Christian Bale is terug en wederom speelt hij niet de meest vrolijke figuur die je ooit zult tegenkomen, maar boeien doet hij zoals altijd. We spraken Bale over zijn rol als legerkapitein Joseph Blocker die met tegenzin een stervend Cheyenne opperhoofd (Wes Studi) terugbrengt naar zijn geboortegrond. Tijdens de tocht van New Mexico naar Montana komen ze een jonge weduwe tegen wiens complete familie is uitgemoord door de Comanche-stam. Ze bundelen hun krachten om de eindbestemming te halen. Maar voordat je denkt, cowboys vs. indianen; zeker niet. Hostiles is rauw, keihard en Bale is in topvorm.

Volg MADPAC op Instagram voor een blik achter de schermen!!

Dowload hier de gratis MADPAC app voor iPhone en iPad!!

Wat sprak je aan in het karakter van Blocker?
“Het is een verhaal over een deel van de Amerikaanse geschiedenis die vandaag nog steeds z’n weerslag heeft. En een verhaal verteld vanuit het oogpunt van een man die compleet is verteerd door haat en racisme.”

Had je direct zoiets van ‘hem moet ik spelen’?
“Ik laat eigenlijk altijd mijn onderbuikgevoel spreken als ik een film besluit te doen. Ik las het script en wilde het direct nóg een keer lezen. Toen was het voor mij duidelijk dat ik hier wel een paar maanden een obsessie aan kon wijden. Een andere manier van filmmaken is er helaas niet voor mij.” (lacht)

Heb je het ook wel eens foute beslissing gemaakt?
“Zo vaak. Ik sta altijd op het punt van pensioneren en zoek duizend excuses waarom ik het niet moet doen. Totdat ik geen smoes meer kan verzinnen en soms verras ik mijzelf dan met een keuze. Dat kan resulteren is de grootste missers, maar ook wel eens een mazzeltje. Maar weet je, als ik kies dan gaat het mij vooral om het maakproces. Zijn de mensen goed en sympathiek waarmee ik werk, is het script in essentie goed, dan is dat voor mij voldoende. Ik heb als acteur toch geen invloed op het uiteindelijke product.”

Zou je zelf ooit willen regisseren?
“Nee, ik ben niet zo’n grote filmfan om een goede regisseur te zijn. Ik vind het fantastisch om in een film te spelen en het te maken met een goede groep mensen, maar ik kijk zelf ook nauwelijks films. De afgelopen 30 jaar heb ik karakters gespeeld en daar kan ik je van alles over vertellen, maar ga niet met mij filosoferen over acteren in het algemeen. Ik ben ook maar een omhooggevallen kindsterretje met mazzel.”

 Jullie draaiden de film compleet op locatie en chronologisch, is dat een luxe tegenwoordig?
“Je hebt geen idee. Dit was ‘ouderwets’ filmmaken. Aandacht voor het kleinste detail en alles chronologisch, dus je ziet de karakters ook echt dunner worden naarmate de film vordert. In een tijd waarin je constant vecht tegen het licht, over geld om het creatieve proces te bewaken, was dit een verademing.”

De film gaat over een stuk Amerikaanse geschiedenis die nog steeds voelbaar is. Kijk je bij dit soort films naar moderne parallellen?
“Deels. Eigenlijk zoek ik naar rollen die een paar maanden lang een obsessie voor mij kunnen vormen. Obsessie klinkt raar, maar als je maanden bezig bent met een project, dan is een minder gevoel het niet waard voor mij. Ik ben sowieso van nature een nogal obsessief persoon die zich op een bijna ongezonde manier kan focussen op één persoon.”

Toch kun je niet ontkennen dat er een bepaalde relevantie in de film zit.
“We filmden dit echter in de laatste paar maanden vóór de Amerikaanse verkiezingen en toen werd pijnlijk duidelijk dat er nog veel haat zit in Amerika. Daarmee krijgt de film absoluut een extra relevantie, maar ik hoop dat die haat van nu een kort leven heeft.”

Verbaasde je die onderhuidse haatgevoelens?
“Ik woon al lang in Los Angeles en ik doe dat voor de kansen die het mij geeft in mijn werk en daar kijk ik vooral naar. Ik hou van het land vanwege het idee erachter, de ambitie en de kansen die het je kan geven, maar ik ben niet zo naïef dat ik die gevoelens van onvrede niet al langer zag in delen van het land.”

Je volgende wordt, Backseat, de biopic over Dick Cheney, wat kunnen we daarvan verwachten?
(lacht) “Die wordt heel interessant! Ik ben net klaar en heb geen idee wat het gaat worden behalve bijzonder. We hebben volgens mij 9 uur aan film, dus ik ben benieuwd hoe dat er 2 uur gaan worden. Een waanzinnige rol om te doen, een persoon die voor verdeeldheid zorgt. En een rol waarvoor ik de meeste research ooit heb moeten doen.”

Was het een ja door de rol of Adam McKay waarmee je ook The Big Short hebt gemaakt.
“Vooral Adam, ik dacht dat hij knettergek was om dit te proberen, maar hij is tegelijkertijd ook best wel een genie. Hij heeft een bepaalde gave om van een onderwerp – waarvan je niet meteen zou zeggen, tof voor de bios – een boeiende en vermakelijke film te maken.”

Niet een typische biopic dus?
“Absoluut niet, anders had ik de rol ook niet geaccepteerd. Een intimiderende rol, maar ik vind het te gek dat ik na ruim twee decennia nog steeds zo geobsedeerd kan raken door mijn werk. En dat ze mij nog steeds vragen, want ik sta zeker niet bekend als de makkelijkste.” (lacht) “Ik geramd zitten, nee man, na al die jaren denk ik vaak nog steeds: het kan volgend jaar allemaal over zijn.”

Hostiles draait nu in de bioscoop

7 Vragen aan Downsizing’s Alexander Payne

Door Jorrit Niels

In het komische drama Downsizing biedt regisseur Alexander Payne dé oplossing voor alle wereldproblemen: miniaturen. Matt Damon probeert het, met Payne achter de camera. Een regisseur die je kent van The Descendants met George Clooney en Sideways. MADPAC sprak Payne in Los Angeles.

Volg MADPAC op Instagram voor een blik achter de schermen!!

Download hier de gratis MADPAC app voor iPhone en iPad!!

In Downsizing ontdekken Noorse wetenschappers hoe ze als oplossing voor overbevolking mensen kunnen laten krimpen tot een lengte van 13 centimeter. Het plan is om dit in 200 jaar tijd wereldwijd in te voeren. Al snel komen mensen erachter dat ze in een miniatuurwereld meer waar voor hun geld kunnen krijgen. In Leisureland staat $100.000 namelijk gelijk aan $12 miljoen. Geen slechte koop dus. In de hoop op een beter leven besluiten de alledaagse Paul Safranek (Matt Damon) en zijn vrouw Audrey (Kristen Wiig) hun gejaagde bestaan in Omaha achter zich te laten om zich te vestigen in een nieuwe miniatuurgemeenschap.

De film heeft een lange aanloop gekend, meer dan tien jaar. In de tussentijd heb je zelfs twee andere films gemaakt.
“Ik wilde het idee eerst compleet hebben. Het moest meer zijn dan alleen het grappige feit dat je je als mens kon laten verkleinen. Het moest een urgentie hebben – overbevolking en het milieu – en daarbij karakters voor wie het zelf een ontsnapping zou zijn. En eerlijk, de financiering was ook lang een probleem. Bij dit soort budgetten (rond de $70 miljoen) zijn ze bij studio’s heel erg van het beperken van risico’s en deze film werd al snel – niet mijn woorden – als te intelligent gezien voor zoveel geld. Ik ben net zo lang doorgegaan totdat ik een ja had. Dat kost, zoals je merkt, tijd.” (lacht)

Zie je dat Downsizen zelf zitten?
“Hmm, dat vind ik een lastige, maar ik vond het een geweldig uitgangspunt om met dit gegeven een film te maken over klassenstrijd in Amerika met politieke satire en humanisme. Het is geweldig om te spelen met de oplossing om onze wereld te redden. Is dat een andere planeet koloniseren of onszelf verkleinen? En als je de logica van de film volgt, is er eigenlijk geen betere oplossing dan downsizing.”

Had het werken met een groter budget invloed op je stijl?
“Totaal niet, het grotere budget was fijn, maar ik zie het puur als werken op een groter canvas, dat is het. Het is nog steeds precies de manier van vertellen die ik altijd heb gedaan, met dezelfde humor en stijl, alleen dan allemaal net wat groter.”

En voor het eerst dat je serieuze visuele effecten gebruikt. Hoe was dat?
“Voor het eerst dacht ik bij mijzelf: ze bestaan al sinds het begin van cinema en iedereen gebruikt het, dus waarom zou ik dat niet eens gaan doen? De film is een intiem verhaal op een grote schaal, dus ik wilde dat de effecten zo geloofwaardig mogelijk zouden worden. Zo erg zelfs dat het bijna niet opvalt. Ik wilde ook niet een vluchtig shot van een effect om onvolkomenheden te maskeren. Ik blijf vaak lang hangen met mijn shots, met of zonder effect, dus dat was veel extra werk voor de visual effects-mensen. Met een waanzinnig resultaat.”

Is het iets dat je meer zou willen gebruiken?
“Alleen als het verhaal daarom vraagt. Als het met echte effecten kan, in-camera zoals dat heet, dan gebruik ik dat veel liever. Kijk naar Christopher Nolan’s Dunkirk, hij heeft zoveel mogelijk ‘echte’ effecten gebruikt en dat vind ik indrukwekkend. Het is moeilijk, kost veel tijd en geld, maar uiteindelijk is dat iets waarnaar je moet streven als filmmaker.”

Wat zou je nog echt op je naam willen zetten als regisseur?
“Zonder twijfel zo’n groots episch drama als Out of Africa of The English Patient. Groot in omvang, maar met een verhaal dat raakt. Dat wordt tegenwoordig eigenlijk niet meer gemaakt en dat vind ik eeuwig zonde. Ik snap dat zo’n film niet direct garant staat voor een nieuwe franchise of kassucces, maar ik geloof echt dat daar nog steeds een publiek voor is.”

Denk je dat die reusachtige blockbusters hun langste tijd hebben gehad?
“Ik denk dat de ‘oude bomen’ kans hebben om te vallen. Het is allemaal een cyclus en dat is jammer voor dat soort films, maar ik denk dat het ook kan zorgen voor genoeg nieuws. De volwassen komedies of drama’s van zo’n $25 miljoen met genoeg draaidagen, het zou mooi zijn als die weer eens terugkeren.

MADPAC interviewt Mindhunter’s Anna Torv

Door Jorrit Niels

Netflix blijft maar bezig met verslavende series online zetten. Hun nieuwste is Mindhunter van David Fincher (Se7en, House of Cards, Gone Girl) en voedt onze fascinatie met seriemoordenaars. De serie gaat over de vroege dagen van de FBI profiling-unit waar onderzoek werd gedaan naar de beweegredenen en achtergronden van seriemoordenaars. Hoofdrollen zijn voor twee FBI-agenten (Jonathan Groff en Holt McCallany) en psychologie-professor Wendy Carr (Anna Torv). We spraken exclusief met de Australische Torv (38) over de nieuwe Netflix-hit.

Volg MADPAC op Instagram voor een blik achter de schermen!!

Download hier de gratis MADPAC app voor iPhone en iPad!!

Wat komt onze fascinatie voor dit soort misdaadseries vandaan?
“Als mensheid hebben we een soort aangeboren interesse om te weten waarom mensen zijn zoals ze zijn. De misdaden van seriemoordenaars zijn zo gruwelijk dat we het ons niet eens kunnen voorstellen en er daarom een ‘waarom’ op willen plakken. Om het te voorkomen, te begrijpen maar het enge is echter dat dit niet zo simpel is.”

Waar ben je het meest trots op?
“Dat ik met Wendy Carr – die is gebaseerd op een bestaande professor – een vrouwenrol neerzet die niet standaard is. Je ziet hier en daar wat van haar persoonlijke leven om haar wat meer diepte te geven, en dan wordt al snel duidelijk dat ze compleet gelijkstaat aan de mannen in de serie. Iets dat we gelukkig vaker zien, maar nog lang niet vaak genoeg.”

Ook al is ze gedwongen om een dubbelleven te leiden.
“Klopt, als lesbienne zit ze nog deels in de kast. Dat komt ook omdat homoseksualiteit überhaupt pas in 1973 van de lijst van mentale stoornissen werd gehaald. Toch denk ik dat ze, ongeacht haar seksualiteit, het niet zou hebben over haar privé-leven. Daar is ze té gefocust voor. Als ze aan het werk is, dan is ze aan het werk en is er voor niets anders tijd. Zeker geen small talk, vindt ze vermoeiend.”

Hoe onderscheidt Mindhunter zich nog meer?
“Ik vind het bijzonder dat we – met uitzondering van de allereerste scene – geen bloederige moorden of hard geweld laten zien. Het getuigt van lef dat David (Fincher, regisseur red.) de kijker op waarde schat en ze intelligent genoeg acht dat het ‘waarom’ al spannend genoeg is. En zeg nou zelf, die scènes met Kemper zijn toch bizar spannend. Ik heb denk ik nog nooit zoiets boeiends op televisie gezien. Neem de laatste scene van aflevering tien, een briljante ontknoping van waar we al die afleveringen naartoe werkten.”

Voor de kenners, wat is er aan de hand met jouw kat-subplot? Heb je een theorie, voer je een kat of is het iets anders?
“Haha, ja Wendy denkt dat ze een kat aan het voeren is in het washok van haar appartementencomplex. We zien echter nooit een kat en op het laatst zitten er allerlei mieren in een onaangeroerd bakje tonijn. Ik dacht heel naïef dat het zou uitmonden in een kat voor haar thuis, maar uiteindelijk denk ik dat het open staat voor interpretatie. Is het een symbool voor Holden (Jonathan Groff) die steeds meer gecorrumpeerd wordt door z’n omgang met seriemoordenaars? Of is het een voorbode van iets meer sinister dat zich ophoudt in haar appartementencomplex, een beginnende seriemoordenaar die start met huisdieren? Je hoort het, de serie heeft wat met mijn gedachtengang gedaan… (lacht)

Waarom is Netflix zo succesvol op dit moment?
“Complete creatieve vrijheid speelt een grote rol. Er worden dingen besproken en daarna kunnen de makers hun gang gaan en nagenoeg doen wat ze willen. Heel anders dan bij traditionele omroepen waar alles langs ‘tig’ commissies moet. En ik denk omdat we met die vrijheid en het medium van een serie karakters heel goed kunnen uitdiepen. Neem Breaking Bad of Mad Men, je kent die karakters door en door en weet precies hoe ze zullen reageren op iets. Dat bereik je niet met film, zelfs niet met de beste Oscarwinnaar.”

Schermafbeelding 2017-12-08 om 13.59.25

Hebben de positieve reacties op Mindhunter je verrast?
“Ik wist dat de serie goed was, maar het is altijd heel prettig als critici en de kijkers het daarmee eens zijn. De feedback van mensen op straat is geweldig. Ik had dat hiervoor ook wel met de tv-serie Fringe, maar omdat de serie nu in één keer wereldwijd is te zien, krijg je dat nu allemaal in één keer. Overweldigend, maar waanzinnig natuurlijk dat je werk wordt gezien. Ik had het al tijdens het eerste weekend dat Mindhunter online stond, die fans hebben er werkelijk alles in één keer doorheen gejaagd! Een aflevering of drie per keer is echt mijn max…”

Na een tijd in Australië ben je weer terug in de VS, heimwee?
“Het was goed om weer thuis te zijn in Australië en daar te werken na vijf jaar in een andere tv-serie te hebben gespeeld (Fringe red.). Regelmatig familie zien was fijn en het spannende van werken met nieuwe mensen in Australië was verfrissend. Ik realiseerde mij ook dat acteren mij niet per se definieert. Ik kan ook gelukkig zijn zonder werk. Maar dan komt David Fincher langs met zoiets als Mindhunter, dat was te goed om te laten schieten.”

Voor iemand die in Hollywood heeft gewerkt, klinkt dat verrassend nuchter.
(lacht) “Maar daarvoor zijn we Aussies he. Vooral niet teveel geloven in al die Hollywood-glamour. Die op z’n tijd best leuk kan zijn hoor, al ben ik daar eigenlijk veel te bescheiden voor. En dat is geen valse bescheidenheid. Nee, laat mij maar werken. Daar haal ik mijn voldoening uit, de rest is bijzaak.”

Schermafbeelding 2017-12-08 om 13.59.36

9 Vragen aan Kingsman’s Pedro Pascal

Door Jorrit Niels

Pedro Pascal gaat lekker. Hij maakte indruk in Game of Thrones als Oberyn Martell en op dit moment natuurlijk als agent Peña in alweer drie seizoenen van Netflix’ Narcos. Nu is de 42-jarige Chileens-Amerikaanse acteur te zien in Kingsman: The Golden Circle als Statesman Agent Whiskey. We spraken Pascal over de kunst van een zweep, Narcos en zijn plotselinge rijzende ster.

Volg MADPAC op Instagram voor een blik achter de schermen!!

Download hier de gratis MADPAC app voor iPhone en iPad!!

Kingsman sequel The Golden Circle ziet er net zo bizar en gewelddadig uit als de eerste. De Kingsmen – een onafhankelijke, internationale inlichtingendienst -hebben als doel de wereld veilig houden. Als ze hun hoofdkwartier verliezen en de wereld gegijzeld wordt, ontdekken ze een verwante spionnenorganisatie in de VS genaamd Statesman, met Channing Tatum, Halle Berry en Jeff Bridges als collega’s. Oh, en Colin Firth was toch dood in deel één? Nope, hij duikt gewoon weer op. Pedro Pascal ruilde even zijn Narcos DEA badge in voor een zweep en cowboyhoed.

Wie is Agent Whiskey?
“Hij is een agent bij de Statesman, het Amerikaanse equivalent van de Kingsman. Net zoals bij de Britten is het culturele net wat aangedikt. Waar de Kingsman heren gehuisvest waren in een kleermakerswinkel, zitten wij als cowboys in een distilleerderij. Daarom zijn de namen ook gebaseerd op dranken. Ik ben Whiskey, Halle berry is Ginger Ale, Channing Tatum is Tequilla en Jeff Bridges is Champ voor champagne.”

Kingsman_-The-Golden-Circle_st_15_jpg_sd-high_©-2017-Twentieth-Century-Fox-Film-Corporation--All-Rights-Reserved-

Hoe heb je de rol gekregen?
“Via regisseur Matthew Vaughn. Hij had het eerste seizoen van Narcos gezien en zag in mij de perfecte Whiskey. (lacht) Omdat ik er best wel vroeg in zat heb ik ook veel aan het karakter kunnen werken en om hem vorm te geven.”

Waaronder de snor?
“Yep, dat moest een beetje a la Burt Reynolds in de 70’s zijn. Whiskey moest die moeiteloze swagger hebben die Reynolds vroeger ook had. Maar tegelijkertijd ook een bepaalde dreiging, je kunt niet met ‘m sollen zeg maar. Een karakter die erg goed past in het gestileerde van Kingsman. Een extreem gestileerde en originele wereld. Alles kan, niets is te gek, maar toch geef je om de karakters. Dat is misschien nog wel het meest knappe van de film, buiten alle actie.”

Was het een erg fysieke shoot voor je?
“Enorm. Ik ben afgebeuld. Er zat een goed stuntteam op de film, maar waar mogelijk deden we het zelf. Het vechten, dat zijn wij en we hebben zoveel mogelijk zelf gedaan. Zeker bij een film als deze wil je de kijker zoveel mogelijk laten zien van de actie en niet wegsnijden naar een stuntman.”

Schermafbeelding 2017-10-09 om 16.03.48

Gingen de wapens je goed af, je gebruikt er nogal wat.
“Een lasso, zweep en revolvers. Heel cool om te leren. Ik kreeg les van cowboy stunt expert – ja, ze bestaan – Loop Rawlins die mij alles heeft geleerd. Een hele relaxte en laid-back gast. Echt een cowboy. Het hielp dat ik al wat ervaring had met vechtchoreografie  en als kind was ik geobsedeerd door Indiana Jones, dus dat hielp mij bij de zweep. Daar ben ik – al zeg ik het zelf – best goed in geworden. Ik was verschrikkelijk met de lasso. Maar daar hebben we de magie van film voor!”

Narcos gaat heel goed, merk je dat ook op straat?
“Ligt eraan waar ik ben, toen ik na zeven maanden in Colombia seizoen 2 afsloot en toen direct Kingsman toen merkte ik dat Narcos in Engeland echt een big deal is. ‘Hey, Javier Peña!’ werd mij nageroepen, toen was wel duidelijk dat ik m’n rol in Game of Thrones duidelijk was overstegen. Maar ook ik heb geen idee hoor wat de kijkcijfers zijn. Of de algoritmes, haha. Maar als ik afga op de mensen die mij steeds vaker herkennen denk ik dat we het goed hebben gedaan!”

En een belangrijkere rol dan in de voorgaande seizoenen.
“Klopt, Peña was eerst gewend om op de achtergrond te kunnen werken met zijn eigen regels. Nu met de promotie verliest hij dat en het was interessant om te zien hoe hij met die transparantie zou omgaan. Heel cool om ‘m ook eens ongemakkelijk te zien.”

Schermafbeelding 2017-10-09 om 13.52.33

Wat denk je dat mensen zo aanspreekt in Narcos?
“Ik denk dat de fascinatie voor macht en machtsverhoudingen mensen mateloos blijven interesseren. Daarom is Game of Thrones ook zo populair denk ik. Narcos speelt zich af in een wereld waar tientallen miljoenen en zelfs miljarden in omgaan. Dat brengt veel chaos, geweld en extravagantie met zich mee. Drie dingen die het altijd goed hebben gedaan in entertainment. En de overgang van Escobar naar het Cali kartel was ook een boeiende. Van een ‘koning’ gingen we nu naar vier godfathers met nóg meer geld, drugs en machtsspelletjes.”

Door Game of Thrones en Narcos krijg je nu nieuwe kansen met bijvoorbeeld Kingsman, The Great Wall met Matt Damon en The Equalizer 2 met Denzel Washington. Hoe is het om die kleine bijrollen te ontstijgen?
“Een opluchting! Ik ben er enorm gelukkig mee. Jarenlang ben ik keihard aan het werk om een kans te krijgen en als je merkt dat het steeds meer een sneeuwbaleffect krijgt, dan is dat geweldig. De films zijn cool, maar ik heb alles te danken aan die twee tv-rollen.”

Kingsman: The Golden Circle draait nu in de bioscoop

MADPAC interviewt American Made’s Doug Liman

Gebaseerd op het ongelooflijke verhaal van drugssmokkelaar Barry Seal gaan Tom Cruise en regisseur Doug Liman de drugshandel in. Cruise is in topvorm als de roekeloze piloot Seal die door de CIA wordt geronseld om ze te helpen met hun strijd tegen het communisme in Midden- en Zuid-Amerika. Tussendoor komt ‘ie echter ook in contact met andere lucratieve handeltjes. Voordat hij het weet, werkt hij voor zowel de CIA, DEA als het Medellin-kartel. “Meesterlijke combinatie,” vertelt regisseur Doug Liman ons tijdens een exclusief interview in Londen.

Volg MADPAC op Instagram voor een blik achter de schermen!!

Download hier de gratis MADPAC app voor iPhone en iPad!!

Een zeldzaamheid in het filmlandschap van nu. Een waargebeurd verhaal, grote sterren en een nog groter budget waar geen franchise of superheld aan te pas komt. Verfrissend, grappig en vol energie dat overgaat in een thriller.

Regisseur Doug Liman houdt wel van een uitdaging. Of het nu gaat om onafhankelijke films als Swingers en Go of peperdure blockbusters als The Bourne Identity. Hij benadert ze in ieder geval compleet hetzelfde, vaak tot grote ergernis van de studiobazen. Want ze blijven Liman vragen.

American Made draait nu in de bioscoop.

Schermafbeelding 2017-10-06 om 11.48.11

MADPAC interviewt Idris Elba & Matthew McConaughey

Door Jorrit Niels

Idris Elba versus Matthew McConaughey. Eén van de interessantste good guy/bad guy combinaties van de laatste tijd. Je ziet ze nu samen in Stephen King’s The Dark Tower en MADPAC sprak ze exclusief in New York.

Volg MADPAC op Instagram voor een blik achter de schermen!!

Download hier de gratis MADPAC app voor iPhone en iPad!!

The Dark Tower is gebaseerd op Stephen King’s gelijknamige boekenserie. Idris Elba en Matthew McConaughey spelen Roland Deschain ‘The Gunslinger’ en Walter O’Dim ‘The Man in Black’. Kort door de bocht is het een episch verhaal over goed versus kwaad. Deschain is verwikkeld in een eeuwig gevecht tegen Walter en moet voorkomen dat hij The Dark Tower verwoest en zo een einde maakt aan het universum. Als de film aanslaat is het de start van een nieuwe film-franchise en zelfs een losse tv-serie.

Schermafbeelding 2017-09-18 om 15.06.16

Check hierboven wat Elba en McConaughey’s favoriete momenten waren in de film, waar ze jaloers op zijn van de ander en wat kochten ze als eerste toen ze een beetje serieus geld gingen verdienen?

The Dark Tower draait nu in de bioscoop.

Schermafbeelding 2017-09-18 om 15.06.23

MADPAC speelt darts met Channing Tatum

Channing Tatum was vorige week even in Amsterdam voor interviews en wilde iets anders doen dan normaal. Geen hotelkamer met een paar lampen, twee camera’s en twee stoelen. Nee, het moest wat losser. Dus we stuurden MADPAC’s Belle de la Croix naar de Red Light Bar om een potje te darten met Tatum.

Volg MADPAC op Instagram voor een blik achter de schermen!!

Download hier de gratis MADPAC app voor iPhone en iPad!!

Met gevaar voor eigen leven trouwens, maar dat zie je hierboven in de video. De aanleiding voor het interview was Tatum’s nieuwe film Logan Lucky. Tatum (21 Jump Street) en Adam Driver (Star Wars: The Force Awakens) spelen twee broers/losers die hun geldproblemen willen oplossen door een NASCAR-race te overvallen. Het heeft wat van de Ocean’s Eleven humor gecombineerd met hier en daar wat van de Coen brothers.

Schermafbeelding 2017-08-24 om 11.04.38

Hoogtepunt is zonder twijfel 007’s Daniel Craig die de twee broers gaat helpen bij de overval. Hij speelt een excentrieke explosieven-expert met de toepasselijke naam Joe Bang. Achter de camera staat Steven Soderbergh van Traffic en Side Effects, maar je zult ‘m waarschijnlijk beter kennen van Ocean’s Eleven en de twee sequels. Zoals Soderbergh het zelf omschrijft: “Het voelt niet als een herhaling van Ocean’s 11. Het speelt zich misschien wel af in hetzelfde universum, maar in een totaal ander sterrenstelsel.”

Schermafbeelding 2017-08-24 om 11.04.28

De 37-jarige Channing Tatum is lekker bezig de laatste tijd. Z’n bekendste films zijn de twee Magic Mike’s en 21 Jump Street, maar tussendoor laat hij zien dat ‘ie ook meer kan. Rechttoe-rechtaan actie in White House Down, maar bijvoorbeeld ook drama’s als Side Effects en Foxcatcher.

Binnenkort zie je ‘m naast Logan Lucky ook in de sequel Kingsman: The Golden Circle en staan ook vampierenfilm Van Helsing en superheldenfilm Gambit op de rol. Maar check eerst of Channing een beetje kan darten.

Logan Lucky draait nu in de bioscoop

MADPAC interviewt Jason Bateman

Door Jorrit Niels

Een voormalig kindsterretje, bijna in vergetelheid geraakt en na een rol in culthit Arrested Development was-ie weer terug: Jason Bateman (48). Zijn nieuwste is de misdaadserie Ozark op Netflix. MADPAC’s Jorrit Niels sprak exclusief met Bateman in Londen over tweede kansen, bingewatchen en die vergelijking met Breaking Bad.

Volg MADPAC op Instagram voor een blik achter de schermen!!

Download hier de gratis MADPAC app voor iPhone en iPad!!

Ozark gaat over financieel adviseur Martin Byrde (Jason Bateman) die ook nog even geld witwast voor een drug kingpin. Als het misloopt met z’n zakenpartner moet Martin’s familie halsoverkop verhuizen naar The Ozarks in Arkansas. Daar komt hij in contact met een lokale drugsdealer wiens werk hij verstoort. Dit alles terwijl hij moet doorgaan met witwassen, z’n familie bij elkaar moet houden en een FBI-agent hem in de smiezen krijgt.

De hoofdrolspeler en producent van Ozark is Jason Bateman. Speelt hij niet alleen maar in comedy’s zoals cult-tv comedy Arrested Development en films als Horrible Bosses, Couples Retreat en The Switch. Klopt, deels, maar dat vergeet je direct na het eerste half uur. Samen met actrice Laura Linney, die zijn vrouw speelt, vormen ze een compleet immoreel koppel met een minder voorspelbaar plot dan je zou denken. Het is nog zeker geen Sopranos of Breaking Bad, maar ze zijn goed op weg.

Alweer tien jaar heb je één van de meest stabiele carrières in Hollywood, maar dat is wel eens anders geweest.
“Klopt, tien jaar lang zat ik in een soort vagevuur met slechte tv-films en nietszeggende rollen. Maar nog steeds denk ik niet dat ik een household name ben joh. Mensen herkennen mij wel, maar ik waan mij echt geen ster. Al kreeg ik er onlangs wel een op Hollywood Boulevard, haha. Dat was wel even een ding.”

Hoe bijzonder is zo’n tweede kans, die begon met Arrested Development?
“Op zich niet heel zeldzaam, je moet ‘m alleen zien als tweede kans en daarop verder bouwen. Ik had ook de rol in Arrested Development kunnen aannemen en verder feesten. Rondrijden in m’n Range Rover en veel te veel feestjes afgaan. Of door die comedyserie proberen om die toegang tot nieuwe mensen uit te bouwen en kansen te gebruiken om jezelf te vernieuwen.

Er komt meer Arrested Development, kijk je daar naar uit?
“Absoluut, het is mijn belangrijkste rol ooit. Het zorgde voor een heropleving van mijn carrière en daar ben ik nog altijd enorm dankbaar voor. Dat Netflix meer wilde was een makkelijke ‘ja’, alleen met zo’n grote en bekende cast is het een heel gepuzzel met het draaischema. En het plan is om er nóg een derde vervolg aan vast te plakken. Kom maar op!”

Ozark-6

En Ozark, gaan we nog een vervolg zien?
“Als je er aardige dingen over gaat schrijven en mensen de show omarmen, dan denk ik dat Netflix ons nog wel een tweede seizoen geeft. En Netflix heeft daar ook zulke bizarre apparatuur en programma’s voor. Ze geven geen kijkcijfers vrij, maar weten precies wie de show kijkt, hoelang, hoeveel afleveringen achter elkaar en wanneer de meeste mensen het zelfs op pauze zetten. Het zal een weloverwogen beslissing zijn, in tegenstelling tot veel andere tv-series waarvan ik deel was en plotseling was gecanceld.” (na het interview maakte Netflix bekend dat er een tweede seizoen komt van Ozark red.)

Wilde je wel sowieso iets ‘overhouden’ voor een tweede seizoen?
“Ik heb de schrijvers erg op het hart gedrukt dat ze dit eerste jaar moeten beschouwen als een op zichzelf staand verhaal. Een film die we zeg maar in 10 stukken hakken. Dat vind ik zelf altijd bevredigend, dat je na een seizoen ook echt naar iets toe hebt gewerkt en een einde krijgt. Met een begin, midden en een eind. Waar heb je anders je aandacht aan gegeven? Een eventueel vervolg behandelen we dan als een sequel. Een compleet ander verhaal.”

Ozark-5

Wat trok je aan in de serie?
“Dat ik mijzelf kon uitdagen met het maken van een 10-uur durende film. Ik was net klaar met twee films en wilde mij uitdagen met iets uitdagenders. Omdat ik erin speel, het produceer en vier afleveringen heb geregisseerd had ik de mazzel dat ik het geheel best kon sturen. Daarom wilde ik ook dat de schrijvers all-out gingen. Niets bewaren voor seizoen 2, niet een karakter introduceren die pas in seizoen 3 tot z’n recht komt of twee karakters die na een x aantal afleveringen wel of niet bij elkaar komen.”

Ongeduldig?
“Haha, dat en het publiek is slim genoeg om die dingen op te pikken. Tegenwoordig heeft niet iedereen een reusachtige aandachtsspanne, dus moet je ze meteen ‘pakken’. Geef mij alles wat je hebt en denk niet dat je van mij, als kijker, de luxe krijgt om dingen lekker luxe te bewaren voor een volgend jaar.”

Ozark-4

Iets wat je vast eerder hebt gehoord, de serie doet denken aan Breaking Bad. Een ‘nette’ man, gezin, drugs.
“Zeker en ik begrijp het ook wel hoor. Een normale man die zich inlaat met een groep gevaarlijke mensen en terechtkomt in iets buiten z’n normale werk. Ik mag hopen dat er overeenkomsten zijn tussen de series, Breaking Bad heeft het namelijk toch best lekker gedaan volgens mij. Overeenkomsten zijn altijd wel te vinden, maar Martin kiest er echt al snel voor om deze wereld in te gaan, wordt gesnapt en moet snel schakelen om zijn hoofd – en dat van zijn familie – boven water houden.”

Ben je heel technisch als regisseur?
“Ja, tot op het fetisjistische. Ik vind beeld, toon en muziek als geheel bijna net zo belangrijk als het acteren. Om die ongemakkelijke en wat unheimische sfeer van Ozark neer te zetten moeten alle departementen samenwerken. Ik neem Top of the Lake als voorbeeld. Het geheel van acteurs, camerawerk, muziek en zelfs het geluidsontwerp dragen bij aan wat je als kijker voelt. Ik vind dat regisseurs dat te vaak vergeten en zich alleen bezighouden met de acteurs en de rest overlaten aan de hoofden van elk departement. Zonde.”

Ozark-3

Toch maak je niet iets voor in de bios. Mensen kijken het onder verschillende omstandigheden.
(lacht) “Exact. Ik sprak hierover vorige week met een vriend van mij. De een kijkt het op z’n telefoon in de trein, de ander in bed of juist op het strand in de felle zon en de ander op een grote flatscreen. Maar iedereen moet het kunnen zien en horen. Als je tegenwoordig iets maakt, dan kun je wel heel puristisch doen en met een vieze blik kijken naar mensen die in de trein je werk bekijken, maar zo is het nu eenmaal tegenwoordig. Dan kun je maar beter zorgen dat ze überhaupt iets kunnen zien én horen.”

Hoe spannend is het om iets wat je zelf grotendeels hebt gecreëerd zo in één keer online te zetten voor de hele wereld?
“Dit gaat nu heel arrogant klinken en zo bedoel ik het absoluut niet, maar als ik kijk naar het werk van iedereen – script, acteurs, crew – dan klopt het gewoon.  Aan mij om alles in goede banen te leiden, maar dat is het dan ook. Gewoon niets verkloten. Ik ben op niets anders ooit zo trots geweest als op Ozark. Als we het over werk hebben, he. De legendarische Hollywood-regisseur Howard Hawks zei het goed: ‘Een goede film is vier goede scenes en geen slechte’. Dat is hier best goed gelukt al zeg ik het zelf.”

Ozark-1

Je hebt een carrière van inmiddels alweer meer dan 30 jaar. Is er ooit een strategie geweest?
“Waar we het in het begin al over hadden, toen ik startte absoluut niet. Daarna ben ik gelukkig gaan inzien dat ik goede kansen moest kunnen spotten én pakken. Of het nu een kleine of grote rol was. Maar ik haat het om te strategisch te werk te gaan. Ik denk niet dat dit goed is voor je creativiteit. Ik denk dat je het lang kunt volhouden als je niet op zoek gaat naar die grote cheque of faam, maar naar meer verantwoordelijkheid. Ik geloof dat dit de enige manier is om voor jezelf genoeg voldoening te blijven krijgen.”

Wat is je het meeste bijgebleven van alle sets die je hebt gezien?
“Dat moet toch mijn eerste grote klus zijn geweest bij Little House on the Prairie. Dat was een groep acteurs die al bij elkaar was sinds de tv-serie Bonanza. Zo’n warme plek en het voelde heel erg als een familie. Dit klinkt zo ongelooflijk zoetsappig, maar het is mij altijd bijgebleven, omdat ik ook zeker veel rotsets heb meegemaakt. Dit zorgde ervoor dat, als ik wat invloed heb op een set, probeer om het zo aangenaam mogelijk te maken. Waar ook gescheld kan worden als het nodig is hoor, we zijn hier wel aan het werk en niet op een of andere gezapige retraite natuurlijk!”

Ozark is nu te zien op Netflix

MADPAC interviewt Spider-Man’s Tom Holland

Door Jorrit Niels

Spider-Man is zonder twijfel een van de meest geliefde superhelden ooit. Maar het feit dat de webslinging held alweer aan zijn derde incarnatie bezig is (na Tobey Maguire en Andrew Garfield) doet nou niet heel veel goeds vermoeden. Toch lijkt Sony Pictures eindelijk de juiste formule te hebben gevonden met Tom Holland aan het hoofd als Peter Parker alias Spider-Man. MADPAC’s Jorrit Niels sprak Holland in Barcelona.

Volg MADPAC op Instagram voor een blik achter de schermen!!

Download hier de gratis MADPAC app voor iPhone en iPad!!

Op het moment dat we de 21-jarige Holland spreken op de 41ste verdieping van het Arts hotel kijkt hij vol verlangen naar het overvolle strand van Barcelona onder hem. “Je hebt geen idee hoe moe ik ben. Als ik nu m’n ogen zou dichtdoen zou ik letterlijk tot morgenochtend kunnen slapen,”vertelt Holland. “We zijn net terug uit Singapore, straks naar Rome en dan naar de VS. Nog een paar weken en dan kom ik eindelijk eens van deze permanente jetlag af. Maar ach, ik klaag niet hoor, ik reis de wereld over met m’n broer en beste vriend om een film te promoten waar ik oprecht trots op ben.”

En hoewel dit negen van de tien keer pure marketingpraat is, kan het deze keer wel eens kloppen. Voor iedereen die denkt: krijgen we weer zo’n veel te groots superheldenspektakel, Spider-Man: Homecoming is verrassend goed.

DF-18058_r

Natuurlijk word je overladen met special effects, ontploffingen en megalomane bad guys, maar de film is grappig, aanstekelijk, gaat als een trein en heeft de losse sfeer die de eerste Iron Man zo goed maakte. Misschien is het Robert Downey Jr’s aanwezig in de film, maar het werkt. Geen getormenteerde superheld, maar gewoon een gast die z’n krachten heeft ontdekt en daar de grootste lol mee heeft.

In Spider-Man: Homecoming leert een jonge Peter Parker (Tom Holland) zijn nieuwe identiteit als Spider-Man te ontdekken. Na zijn ontmoeting met de Avengers in Captain America: Civil War keert Parker onder begeleiding van zijn nieuwe mentor Tony Stark (Downey Jr.) terug naar huis, waar hij woont bij zijn tante May (Marisa Tomei). Peter probeert zijn dagelijkse leven weer op te pakken, terwijl hij eigenlijk alleen maar weer met de Avengers wil werken op een nieuwe missie. Dan dient The Vulture (Michael Keaton) zich aan en brengt Parker’s familie en de stad New York in gevaar.

Tom Holland stars as Spider-Man in Columbia Pictures' SPIDER-MAN™: HOMECOMING.

Tom Holland lijkt misschien uit het niets tevoorschijn gekomen – hadden wij ook eerst – maar hij heeft voor z’n 21 jaar al een indrukwekkend cv. Hij stond in 2008 op de planken in het Londense West End als Billy Elliott in de gelijknamige musical, was het zoontje van Ewan McGregor en Naomi Watts in het heftige tsunami-drama The Impossible, speelde in Ron Howard’s In the Heart of the Seahet BBC-drama Wolf Hall en dit jaar nog in het goed ontvangen The Lost City of ZEn oh ja, hij wordt getipt als jonge Nathan Drake in de verfilming van de populaire gameserie Uncharted.

Wat voor invloed heeft Spider-Man tot nu toe gehad op je leven?
(lacht) “Ik heb nu de beste openingszin ooit… ‘He, weet je, ik ben Spider-Man’. Kan zeker van pas komen, maar weet je, het is bizar. Ik deed Spider-Man al na sinds mijn vijfde. Voor de spiegel in mijn kamer en dan vertrouwt Marvel je nu deze franchise toe van honderden miljoenen. En heb je  ook nog eens de kans om nu met je beste vrienden en familie de wereld rond te reizen. Ik heb nog nooit zo hard voor iets gewerkt, maar het is waard.”

Hard werken, met opeens veel aandacht. Hoe let je erop dat je niet naast je schoenen gaat lopen?
“Ik ben nog steeds dezelfde jongen als toen ik begon aan Billy Elliott of aan The Impossible. Als dat dreigt te veranderen, dan zorgen mijn ouders daar wel voor of m’n broer. Ik heb op mezelf gewoond toen ik Spider-Man filmde in Atlanta en New York, maar als ik straks weer even thuis ben, dan is het gewoon weer thuis de afwas doen hoor.”

(l to r) Jon Favreau, Robert Downey Jr. and Tom Holland in Columbia Pictures' SPIDER-MAN™: HOMECOMING.

Er zijn al twee Spider-Man’s geweest in de afgelopen jaren. Hoe ben je daarmee omgegaan?
“Ik ben ze zeker niet uit de weg gegaan. Ik heb veel strips gelezen en de films ook bekeken, maar we maken nu een heel ander soort film. Zonder schuldgevoelens of overdreven zwaar drama. Gewoon een jongen die z’n speciale krachten geweldig vindt en het allerliefst een Avenger wil zijn en daar alles voor wil doen.”

Hoe was het toen je voor het eerst het pak aan had?
Best teleurstellend eigenlijk. Toen ik voor het eerst Spider-Man speelde in Captain America: Civil War, hoorde ik dat op een vrijdag en op maandag moest ik al filmen in Atlanta. Er was dus geen tijd om een pak aan te laten meten, dus trok ik het pak van de stuntdouble aan. Hij was toen een stuk gespierder dan ik, dus toen ik het pak aan had was het allemaal heel baggy en triest.”

Tom Holland stars in Columbia Pictures' SPIDER-MAN™: HOMECOMING.

Mindere binnenkomer dus.
“Kostte even wat tijd om dat op te leuken, haha. Maar bij deze zat ‘ie als gegoten, tot op de millimeter. Maar het gênantste van mij begin als Spider-Man was toen ik als een fanboy losging tijdens mijn eerste ontmoeting met Robert Downey Jr. Ik vol bewondering met hem aan het praten, stapte Robert opeens binnen… Bleek dus dat ik met zijn stuntdouble stond te praten! Dat laat Downey me nog steeds niet vergeten… Scheelde wel weer dat ik niet als een enorme supernerd tegen Robert heb gepraat. Dat was al uit m’n systeem.” (lacht)

Was de voorbereiding heftig?
“Je schrijft je hele leven zo ongeveer over aan Marvel en ze nemen bezit van je voor de komende 700 jaar, haha. Maar het in vorm komen was wel een ding. Mijn trainer had een of ander nieuw iets waar je sport en yoga doet, maar dan met een vest aan dat je zo ongeveer elektrocuteert. De stroomstoten geven je spieren een heftige impuls en daardoor train je sneller. Het werkte, maar het deed pijn als een bitch!”

Hoeveel vrijheid heb je in een rol als Spider-Man?
“Laten we wel zijn, Marvel weet precies wat ze willen en dat moet je doen. Dat is nu eenmaal part of the deal en dat is prima. Wat mij verraste was dat we tijdens het draaien nog best veel vrijheid hadden om dingen te proberen en het karakter je echt eigen te maken. Als je maar binnen die ‘lijnen’ bleef.”

Zoals wat bijvoorbeeld?
“Zoveel. Van improvisatie als ik zelf met een Gopro-achtige camera in de weer ga tot het aanpassen van scenes en het meedenken over actiescènes. Er is een groot spektakelstuk tegen het einde van de film bij het Washington Monument in DC en ik ben gekomen met het einde dat je uiteindelijk in de film ziet.”

Je hebt in totaal minimaal nog zes keer Spider-Man in je contract staan, maar hoe zie je je carrière na Peter Parker?
“Ik heb het voor mijzelf onderverdeeld in jaren. Geen idee of het lukt tot op het jaar, maar het is in ieder geval een leidraad voor me. De komende vijf jaar wil ik gewoon plezier hebben, binnen 15 jaar zou ik een Oscar willen hebben en binnen 20 jaar wil ik regisseren. Maar in essentie: als ik kan zo divers kan werken als, zeg, een Leonardo DiCaprio, Ryan Gosling of Jake Gyllenhaal, dan ben ik een gelukkig man.”

Wat voor iets zou je willen regisseren?
“Ik heb een zwak voor thrillers, detectives en rechtbankdrama’s, maar ik denk ook zeker comedy. Het is zo moeilijk om een goede comedy te maken. Er komen er een boel uit, maar bij 80 procent snap ik niet waarom ze grappig zijn. Ook al scheld je of laat je allemaal vieze dingen zien, dat maakt het nog niet grappig per se.”

Zoals welke bijvoorbeeld?
(grijnst) “Die ga ik je niet geven, omdat vrienden van mij erin spelen. Geef mij maar een grappig verhaal, dat niet alleen maar om dick jokes draait. Begrijp mij niet verkeerd! Ik ben de eerste die van een goede dick joke houdt, maar echte comedy is niet waar je alleen maar grof doet. Neem Tropic Thunder, die was geniaal. Maar ook My Cousin VinnyDodgeball of de eerste Meet the Parents. Hoe dan ook wil ik nog veel meer leren over de industrie waarin ik werk. De beste manier is om dan ook films te maken, in plaats van er alleen in te spelen.”

Spider-Man: Homecoming draait nu in de bioscoop

Tom Holland is Spider-Man in Columbia Pictures' SPIDER-MAN: HOMECOMING.