will.i.am en Lexus maken lasergestuurde muziektrack

juli 30, 2015 - Redactie

Will.i.am. is dik met Lexus. We waren vorig jaar bij de onthulling van zijn speciale Lexus NX en nu heeft hij samen met het automerk een wel heel bijzondere video gemaakt. Ken je die muziekgames op je tablet waarbij je op het juiste moment de beat moet raken? Nou dat, maar dan met drie keer een Lexus NX, drie professionele coureurs en will.i.am.

Behind the scenes at the Lexus #NXontrack, an audio-visual film which sees will.i.am conduct three Lexus NX cars down a colossal “sound road” to create an audio and visual remix of his iconic track #thatPOWER.

Will.i.am’s remix werd opgebouwd net buiten Madrid op een verlaten vliegveld. De start- en landingsbaan werd volgehangen met meer dan 350 bewegings- en audiogevoelige lasers en lichten. De clip is in één nacht opgenomen, maar daarvoor was een team van 65 man al een week bezig om alle lasers te installeren en de landingsbaan te prepareren.

Behind the scenes at the Lexus #NXontrack, an audio-visual film which sees will.i.am conduct three Lexus NX cars down a colossal “sound road” to create an audio and visual remix of his iconic track #thatPOWER.

Maar pas na ‘actie’ begon het echte werk. Will.i.am.: “Het was niet makkelijk om samen met de stuntrijders de lasers op precies het juiste moment te raken, maar het resultaat is waanzinnig. De combinatie van design, technologie en muziek is werkelijk ongekend.”

Behind the scenes at the Lexus #NXontrack, an audio-visual film which sees will.i.am conduct three Lexus NX cars down a colossal “sound road” to create an audio and visual remix of his iconic track #thatPOWER.

Ze moesten namelijk met z’n drieën het juiste ritme en de correcte snelheid hebben om de track te laten horen. Eén fout en ze konden weer opnieuw beginnen. De toffe video van Lexus en de muzikant check je hierboven.





 

Fan van speciaalbier? Check Beerwulf

Ad
Speciaalbier wordt steeds populairder in Nederland. De laatste paar jaar kregen we er meer dan 300 nieuwe lokale brouwerijen bij en honderden nieuwe speciaalbieren uit Nederland en daarbuiten...




Editor's Pac

Klokers – Tijd met een twist

Een soort mix tussen design en een instrument en weer eens wat anders dan twee simpele wijzers. Hiermee had de Franse start-up Klokers in 2015 een groot succes op Kickstarter met een opbrengst van...

Gerelateerd nieuws

 

Feedback