Uncharted: The Lost Legacy – Review

augustus 21, 2017 - Redactie

Hij komt deze week uit voor de PS4, de stand alone DLC van Naughty Dogs Uncharted 4, Uncharted: The Lost Legacy. Helaas vanaf nu zonder Nathan Drake, Victor Sullivan en Elena Fisher, maar met Chloe Frazer en Nadine Ross. Beide bekend uit de voorgaande delen. Of Uncharted wel een Uncharted is zonder het eerstgenoemde drietal? Vreemdgenoeg veel meer dan we hadden gedacht.

Volg MADPAC op Instagram voor een blik achter de schermen!!

Download hier de gratis MADPAC app voor iPhone en iPad!!

Sterker nog, we zijn behoorlijk gecharmeerd van deze Uncharted nieuwe stijl. En dan met name het open karakter van de game. Natuurlijk, het avontuur loopt nog steeds op rails, maar niet zo extreem als in het verleden. Zo heeft ontwikkelaar Naughty Dog er dit keer voor gekozen sommige levels wat meer open te gooien (vooral het tweede), waardoor de speler op sommige momenten zelf kan kiezen welke kant van de kaart hij het eerst ontdekt. Iets dat we vooral in Uncharted 4 eigenlijk een beetje mistte omdat je het zo gewend bent van games deze dagen.

224319_screenshot_10_l

In dit op zichzelf staande avontuur gaat Chloe Frazier met hulp van Nadine Ross naar India voor hun avontuur, beiden met een andere motivatie. De karakters lijken op het eerste gezicht iets minder gedetailleerd dan in het vorige deel (geen idee of dit ook echt zo is, al lijkt het onwaarschijnlijk), iets dat absoluut niet het geval is met het India uit de game. De omgevingen zijn namelijk stuk voor stuk de mooiste die je ooit zag in een gamewereld. Ondanks dat de twee hoofdpersonages in de deel ons niet echt aanspraken, hadden we geen moment de behoefte dat ze werden ingeruild voor de oorspronkelijke cast.

uncharted_lost_legacy_review_3

Zonder verder iets te verklappen over het verhaal (zonde van de korte game die afhankelijk van hoe je hem speelt tussen de 6 en de 10 uur duurt) kunnen we zeggen dat we zeer aangenaam waren verrast door deze nieuwste in de serie. Wat ons betreft een absolute aanrader! Uncharted: The Lost Legacy speelt zich af na de gebeurtenissen in Uncharted 4, dus zorg sowieso dat je die geniale game eerst hebt gespeeld. De game is vanaf morgen verkrijgbaar voor €39,95.

9MADPAC score

Feedback